Corona-update: Vanaf 26 april 2021 zijn stadswandelingen met maximaal 10 personen (inclusief gids) in openlucht weer toegelaten. Een groepsbezoek/rondleiding in een stadsmuseum is mogelijk vanaf 8 mei 2021. Deze datum is onder voorbehoud en onderhevig aan de coronamaatregelen die op dat moment gelden. Voor vragen verwijzen we je graag door naar het contactformulier.

EN | FR | DE

Over Experience Antwerp

Wat is Experience Antwerp? Hoe werkt Experience Antwerp? Is Experience Antwerp een officieel verkooppunt?

Jouw account

Hoe maak ik een account aan? Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen? Hoe kan ik het e-mailadres van mijn account wijzigen? Hoe verander ik mijn wachtwoord? Hoe plaats ik een activiteit/rondleiding op mijn verlanglijst? Wat moet ik doen als ik problemen heb bij het inloggen? Hoe herstel ik een vergeten wachtwoord? Waarom ontvang ik geen e-mails van Experience Antwerp? Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief? Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?

Rondleiding/activiteit reserveren

Hoe vind ik een activiteit op maat? Hoe reserveer ik een rondleiding? Hoeveel kost een rondleiding? Wanneer reserveer ik een rondleiding? In welke talen wordt een gegidste wandeling aangeboden? Waar vind ik mijn ticket(s)? Moet ik mijn ticket(s) afdrukken? Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen? Kan ik mijn reservatie wijzigen? Kan ik als individu deelnemen aan een groepswandeling?

Betalen

Wat zijn de betaalwijzen bij Experience Antwerp? Hoe krijg ik een kopie van mijn factuur? Kan ik een factuur opvragen voor een rondleiding in een Antwerps museum of een gidsenwandeling van de Antwerpse Stadsgidsen? Kan ik als minderjarige een ticket aankopen?

Annuleren

Hoe kan ik een reservatie annuleren? Tot wanneer kan ik een gegidste wandeling annuleren? Wat is het annuleringsbeleid?

Covid-19

Tijdelijke voorwaarden omwille van Coronavirus

Mobiliteit

Hoe verplaats ik mij naar en binnen Antwerpen? Waar kan ik mijn auto parkeren in Antwerpen?

Over Experience Antwerp

Wat is Experience Antwerp?

Experience Antwerp is een betrouwbare en intuïtieve one-stop-shop met een breed aanbod aan toeristische activiteiten. In nauwe samenwerking met Stad Antwerpen en de lokale aanbieders maken we dag- en weekendtoeristen wegwijs in al het moois dat Antwerpen te bieden heeft.

Daarnaast is Experience Antwerp een uitgestoken hand naar de Antwerpse toeristische sector om de Scheldestad nog meer op de kaart zetten als unieke toeristische trekpleister, en creëren we ruimte om nieuwe initiatieven een duw in de rug te geven.

Hoe werkt Experience Antwerp?

Ontdek het meest volledige aanbod en stel je bezoek samen op maat van de datum, je interesses en verwachtingen. Boek je tickets en beleef de stad van dichtbij! En dat allemaal op één plek.

Is Experience Antwerp een officieel verkooppunt?

Experience Antwerp is de officiële partner voor tickets en tips van stad Antwerpen en een reeks aanbieders uit de Antwerpse vrijetijdsmarkt. We bundelen de meest uiteenlopende ervaringen op één plek, zodat jij onze stad ten volle kan beleven. Ons aanbod is getest en goedgekeurd door echte Antwerpenaren, zo helpen we jou om de lokale hartslag van onze stad te beleven en wordt jouw bezoek aan Antwerpen écht de moeite waard.

Jouw account

Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken op Experience Antwerp is heel eenvoudig. Klik bovenaan op ‘Registreren’. Kies een e-mailadres en wachtwoord en klik vervolgens op ‘Registreren’. Je ontvangt een bevestigingsmail via e-mail.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Klik bovenaan op ‘Mijn account’ om de gewenste gegevens in je account te wijzigen. Selecteer ‘Factuurgegevens’ om je verzend- en factuuradressen te beheren of ‘Accountdetails’ om je wachtwoord en accountgegevens te bewerken. Vergeet de aanpassingen niet op te slaan.

Hoe kan ik het e-mailadres van mijn account wijzigen?

Klik bovenaan op ‘Mijn account’ en vervolgens op ‘Accountdetails’. Vul bij ‘E-mailadres’ het e-mailadres in dat je wenst te gebruiken en sla de wijziging op.

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Klik bovenaan op ‘Mijn account’ en vervolgens op ‘Accountdetails’ om je wachtwoord te bewerken. Vergeet de aanpassingen niet op te slaan.

Hoe plaats ik een activiteit/rondleiding op mijn verlanglijst?

Ons aanbod is net zo bruisend als de stad zelf! Je kan je favoriete activiteiten opslaan op je verlanglijstje. Ontdek hier alle gegidste wandelingen, klik op een wandeling die je wil opslaan en voeg deze toe aan je verlanglijstje door op het hartje te klikken. Je kan je volledige verlanglijst bovenaan terugvinden onder ‘Favorieten’.

Wat moet ik doen als ik problemen heb bij het inloggen?

Controleer je gebruikersnaam en wachtwoord. Als je een typefout maakt in je gebruikersnaam of wachtwoord, krijg je de foutmelding ‘E-mailadres of wachtwoord is ongeldig’. Je kan steeds een nieuw wachtwoord aanvragen door op ‘Wachtwoord vergeten’ te klikken. Je ontvangt dan per mail een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Hulp nodig? Onze helpdesk staat 24/7 voor je klaar.

Hoe herstel ik een vergeten wachtwoord?

Wachtwoord vergeten? Het overkomt ons allemaal wel eens. Gelukkig kan je je wachtwoord eenvoudig herstellen. Klik bovenaan op ‘Inloggen’ en vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten’. Geef daarna de gebruikersnaam of het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd bij Experience Antwerp. Je ontvangt per mail een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Waarom ontvang ik geen e-mails van Experience Antwerp?

Misschien heb je tijdens het bestellen een verkeerd of oud e-mailadres opgegeven. Kijk zeker ook eens in je spamfolder. Kan je ook daar geen e-mails van Experience Antwerp terugvinden? Gelieve dan contact op te nemen met de helpdesk.

Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?

Je kan je hier inschrijven op de nieuwsbrief.

Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?

Je kan je hier uitschrijven op de nieuwsbrief.

Rondleiding/activiteit reserveren

Hoe vind ik een activiteit op maat?

Ontdek hier het volledige aanbod, selecteer de datum waarop je een activiteit wil boeken en gebruik de filters om je zoekopdracht te verfijnen. Kies de gewenste rondleiding/wandeling en stel je bezoek samen op maat van jouw wensen. Plaats de gewenste activiteit(en) in je winkelmandje, boek je tickets en beleef de stad van dichtbij!

Hoe reserveer ik een rondleiding?

Experience Antwerp is een betrouwbare en intuïtieve one-stop-shop met een breed aanbod aan toeristische activiteiten. Ontdek hier het volledige aanbod, kies de gewenste rondleiding/wandeling en stel je bezoek samen op maat van je wensen. Plaats de gewenste activiteit(en) in je winkelmandje, boek je tickets en beleef de stad van dichtbij.

Hoeveel kost een rondleiding?

De totaalprijs is afhankelijk van het gekozen product. Hou er rekening mee dat de toegangstickets voor musea en kerken niet inbegrepen zijn in de prijs.

Wanneer reserveer ik een rondleiding?

Experience Antwerp biedt een groot aantal rondleidingen aan. Ontdek het volledige aanbod hier. Een rondleiding reserveren kan op elk moment. Breng je tijdens je rondleiding ook een bezoek aan een museum of een andere locatie waarvoor een ticket nodig is, vergeet dan niet om hiervoor op voorhand tickets te reserveren via het museum of de locatie zelf (website of loket).

In welke talen wordt een gegidste wandeling aangeboden?

Je vindt de beschikbare talen per aanbod terug op de productpagina’s. Deze bestaan uit: Nederlands, Frans, Engels, Duits, Spaans, Italiaan, Russisch en soms Lingala. Ben je op zoek naar een andere taal? Contacteer ons via het contactformulier en wij vragen het voor je na.

Waar vind ik mijn ticket(s)?

Je ontvangt je ticket(s) na aankoop via mail. Heb je geen ticket(s) ontvangen of ben je ze verloren? Gelieve contact op te nemen met de helpdesk.

Moet ik mijn ticket(s) afdrukken?

Nee, je hoeft je ticket(s) niet af te drukken. Je kan je e-ticket(s) opslaan op je smartphone, zo heb je ze altijd bij de hand.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?

Misschien heb je tijdens het bestelproces een verkeerd of oud e-mailadres opgegeven. Kijk zeker ook eens in je spamfolder. Kan je de bevestigingsmail ook daar niet terugvinden? Gelieve contact op te nemen met de helpdesk.

Kan ik mijn reservatie wijzigen?

Het wijzigen van een geboekte reservatie is niet mogelijk. We verwijzen je hiervoor graag door naar de Algemene Voorwaarden. Heb je een vraag, gelieve ons te contacteren via het contactformulier.

Kan ik als individu deelnemen aan een groepswandeling?

Momenteel is het niet mogelijk om als individu aan te sluiten bij een groepswandeling, met uitzondering van de Historische wandeling voor individuen.

Betalen

Wat zijn de betaalwijzen bij Experience Antwerp?

Je kan enkel elektronisch betalen. We bieden de meest gebruikte betaalmethoden aan. Bancontact/Maestro, Visa, Mastercard …

Hoe krijg ik een kopie van mijn factuur?

Aan het opvragen van een factuur zijn een aantal voorwaarden gekoppeld. Je leest hier alles over onder artikel 4 van de Algemene Voorwaarden.

Facturen worden enkel opgemaakt voor bedrijven (btw-plichtig) en scholen. Facturen worden opgesteld nadat de activiteit heeft plaatsgevonden. Wens je een kopie? Gelieve ons te contacteren via het contactformulier.

Indien Experience Antwerp louter als tussenpersoon optreedt in naam van de aanbieder kan Experience Antwerp enkel een betalingsbewijs verstrekken (geen btw-factuur).

Kan ik een factuur opvragen voor een rondleiding in een Antwerps museum of een gidsenwandeling van de Antwerpse Stadsgidsen?

Aan het opvragen van een factuur zijn een aantal voorwaarden gekoppeld. Je leest hier alles over onder artikel 4 van de Algemene Voorwaarden.

Kan ik als minderjarige een ticket aankopen?

Ja, indien je minstens 16 jaar bent op de datum van de aankoop. Bij de aankoop van een product of dienst ben je je bewust van het feit dat je in ruil voor het product of dienst een betaling moet uitvoeren. De aankoop van het product of de dienst is dan ook rechtsgeldig en we houden het recht om de terugbetaling te weigeren. Indien je geen 16 jaar bent op de datum van de aankoop, moeten je ouders of een persoon die minstens 16 jaar is de aankoop doen.

Annuleren

Hoe kan ik een reservatie annuleren?

Aangekochte tickets worden niet terugbetaald eens het bestelproces is afgerond en de tickets zijn verstuurd.

Aan een annulering van een gidsenwandeling of rondleiding zijn een aantal voorwaarden en kosten gekoppeld. We verwijzen je hiervoor graag door naar artikel 5 van de Algemene Voorwaarden. Wens je een reservatie te annuleren? Gelieve ons te contacteren via het contactformulier.

Tot wanneer kan ik een gegidste wandeling annuleren?

Annuleringen voor gegidste wandelingen zijn mogelijk tot 7 kalenderdagen voor de datum waarop de activiteit plaatsvindt. Hieraan zijn een aantal voorwaarden en/of kosten gekoppeld. We verwijzen je hiervoor graag door naar artikel 5 van de Algemene Voorwaarden. Wens je een reservatie te annuleren? Gelieve ons te contacteren via het contactformulier.

Wat is het annuleringsbeleid?

Annuleringen voor gegidste wandelingen zijn mogelijk tot 7 kalenderdagen voor de gekozen datum. Hieraan zijn een aantal voorwaarden en/of kosten gekoppeld. We verwijzen je hiervoor graag door naar artikel 5 van de Algemene Voorwaarden. Wens je een reservatie te annuleren? Gelieve ons te contacteren via het contactformulier.

Covid-19

Tijdelijke voorwaarden omwille van Coronavirus

Deze bijzondere tijden vragen ook duidelijke afspraken om de veiligheid van jezelf en anderen ten allen tijde te garanderen. Ben je groepsleider? Informeer dan zeker je leden van de deelnamevoorwaarden voor een geleid bezoek.

  • Vanaf 26 april 2021 zijn stadswandelingen met maximaal 10 personen (inclusief gids) in openlucht weer toegelaten. Een groepsbezoek/rondleiding in een stadsmuseum is mogelijk vanaf 8 mei 2021. Deze datum is onder voorbehoud en onderhevig aan de coronamaatregelen die op dat moment gelden.
    Let op: door de coronamaatregelen is het maximum aantal deelnemers per groep beperkt. Raadpleeg voor meer informatie de begeleidende teksten bij elke activiteit op onze website.
  • Als jij of een persoon uit je bubbel symptomen vertonen die kunnen wijzen op een coronabesmetting* vragen we om de veiligheid van anderen niet in gevaar te brengen en thuis te blijven. (*reuk- of smaakverlies, neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging tot 38°C)
  • Tijdens de rondleiding is het belangrijk dat we de afstandsregels respecteren. We verwachten dat je ten allen tijden minstens 1,5m afstand bewaard met personen die niet tot je ‘bubbel’ behoren.
  • Het is warm aanbevolen dat iedereen van de groep zijn eigen mondmasker meebrengt en draagt.
  • Voorzie je eigen handgel of ontsmettingsmiddel.  
  • Volg de instructies van de gids nauwgezet op. 

Wanneer je deze eenvoudige afspraken respecteert, kan je probleemloos genieten van een boeiende wandeling!

Mobiliteit

Hoe verplaats ik mij naar en binnen Antwerpen?

Ben je op zoek naar de beste manier om je te verplaatsen naar of in Antwerpen? Dat kan op allerlei manieren, zoals met de fiets, het openbaar vervoer en zelfs per boot. Plan je route via www.slimnaarantwerpen.be en laat je niet verrassen.

Let op: Tijdens de coronamaatregelingen van de Belgische regering is het dragen van een mondmasker op het openbaar vervoer verplicht.

Waar kan ik mijn auto parkeren in Antwerpen?

Antwerpen is een bruisende stad met heel wat bewoners en bezoekers. En daarvoor zijn dus ook veel parkeerplaatsen nodig. In Antwerpen geldt betalend parkeren. Als je plant om enkele uren in de stad te blijven, is het interessanter om te parkeren op een gratis P+R aan de stadsrand of te kiezen voor een van de publieke betaalparkings.

In en rond Antwerpen zijn er momenteel 9 P+R’s waar je gratis je auto kan parkeren. Hier heb je met de tram, bus of fiets een snelle verbinding met het stadscentrum. Een overzicht van alle P+R’s en aansluitingen naar het stadscentrum vind je hier.

Trek je er graag een dagje op uit en wil je met de auto naar het Antwerpse stadscentrum? Parkeer dan in een van de vele publieke parkings. Dat is doorgaans goedkoper dan parkeren op straat. Een overzicht van alle betaalparkings per wijk vind je hier.

In de Antwerpse binnenstad en een deel van Linkeroever geldt een lage-emissiezone. Plan je een bezoek aan Antwerpen met de auto, controleer dan hier of je de lage-emissiezone binnen mag. En gebruik de routeplanner om je bezoek aan Antwerpen voor te bereiden. Je krijgt een duidelijk overzicht van de verschillende routes, combinaties van vervoersmodi en tijdsindicaties om je bestemming vlot te bereiken.