Opgelet: sinds 1 augustus 2023 is het parkeerbeleid in de Stad Antwerpen gewijzigd.

Lees meer op Parkeren op straat | Slim naar Antwerpen of Vervoer in en naar Antwerpen.

EN | FR | DE

Over Experience Antwerp

Wat is Experience Antwerp? Hoe werkt Experience Antwerp? Is Experience Antwerp een officieel verkooppunt?

Jouw account

Hoe maak ik een account aan? Hoe kan ik de gegevens in mijn account wijzigen? Hoe kan ik het e-mailadres (login) van mijn account wijzigen? Hoe verander ik mijn wachtwoord? Hoe plaats ik een activiteit/rondleiding op mijn verlanglijst? Wat moet ik doen als ik problemen heb bij het inloggen? Hoe herstel ik een vergeten wachtwoord? Waarom ontvang ik geen e-mails van Experience Antwerp? Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief? Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?

Rondleiding/activiteit reserveren

Hoe reserveer ik voor een gegidste rondleiding, wandeling of activiteit? Hoe vind ik een activiteit op maat? Hoe reserveer ik een rondleiding? Hoeveel kost een rondleiding? Wanneer reserveer ik een rondleiding? In welke talen wordt een gegidste wandeling aangeboden? Waar vind ik mijn ticket(s)? Ik heb mijn smartphone altijd op zak. Moet ik mijn ticket(s) afdrukken? Wat als ik geen bevestigingsmail heb ontvangen? Kan ik mijn reservatie wijzigen? Kan ik als individu deelnemen aan een groepswandeling?

Betalen

Wat zijn de betaalwijzen bij Experience Antwerp? Tijdens het bestelproces gaf ik de nodige gegevens in voor het ontvangen van een factuur. Kan ik een kopie ontvangen? Kan ik een factuur ontvangen voor mijn aankoop? Kan ik als minderjarige een ticket aankopen? Ik ben leerkracht en boek voor mijn school. Kan ik op een alternatieve manier betalen?

Annuleren

Hoe kan ik een reservatie annuleren? Tot wanneer kan ik een gegidste wandeling annuleren? Wat is het annuleringsbeleid?

Mobiliteit

Hoe verplaats ik mij naar en binnen Antwerpen? Waar kan ik mijn auto parkeren in Antwerpen?

Over Experience Antwerp

Wat is Experience Antwerp?

Experience Antwerp is een betrouwbare en intuïtieve one-stop-shop met een breed aanbod aan toeristische activiteiten. In nauwe samenwerking met Stad Antwerpen, de lokale aanbieders en de stadsgidsen maken we dag- en weekendtoeristen wegwijs in al het moois dat Antwerpen te bieden heeft.

Daarnaast is Experience Antwerp een uitgestoken hand naar de Antwerpse toeristische sector om de Scheldestad nog meer op de kaart te zetten als unieke toeristische trekpleister met al haar bezienswaardigheden. Bovendien creëren we ruimte om nieuwe initiatieven een duw in de rug te geven.

Hoe werkt Experience Antwerp?

Ontdek het meest volledige aanbod en plan je bezoek op basis van de gewenste datum, je interesses en verwachtingen. Boek je tickets en beleef de stad van dichtbij! En dat allemaal op één plek.

Is Experience Antwerp een officieel verkooppunt?

Experience Antwerp is de officiële partner voor toegangstickets en gegidste rondleidingen van de stad Antwerpen. Daarnaast vind je op onze website een hele reeks aanbieders uit de Antwerpse vrijetijdsmarkt. We bundelen de meest uiteenlopende ervaringen op één plek, zodat jij onze stad ten volle kan beleven. Ons aanbod is getest en goedgekeurd door echte Antwerpenaren, zo helpen we jou om de lokale hartslag van onze stad te beleven en wordt jouw bezoek aan Antwerpen écht de moeite waard.

Jouw account

Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken op Experience Antwerp is heel eenvoudig. Klik bovenaan op ‘Registreren’. Kies een e-mailadres en wachtwoord en bevestig vervolgens door opnieuw op ‘Registreren’ te klikken. Je ontvangt een bevestigingsmail via e-mail.

Hoe kan ik de gegevens in mijn account wijzigen?

Hiervoor dien je ingelogd te zijn.
Klik bovenaan op ‘Mijn account’ om de gewenste gegevens in je account te wijzigen. Selecteer ‘Factuurgegevens’ om je verzend- en factuuradres te beheren of ‘Accountdetails’ om je wachtwoord en accountgegevens te bewerken. Vergeet de aanpassingen niet op te slaan.

Hoe kan ik het e-mailadres (login) van mijn account wijzigen?

Klik bovenaan op ‘Mijn account’ en vervolgens op ‘Accountdetails’. Vul bij ‘E-mailadres’ het e-mailadres in dat je wenst te gebruiken en sla de wijziging op.

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Klik bovenaan op ‘Mijn account’ en vervolgens op ‘Accountdetails’. In het veld ‘Huidig wachtwoord’ geef je het wachtwoord in dat je wenst te wijzigen en in het veld ‘Nieuw wachtwoord’ geef je je nieuw wachtwoord in. In het veld ‘Bevestig nieuw wachtwoord’, geef je het nieuwe wachtwoord opnieuw in. Vergeet de aanpassingen niet op te slaan door op ‘bewaren’ te klikken.

Hoe plaats ik een activiteit/rondleiding op mijn verlanglijst?

Ons aanbod is net zo bruisend als de stad zelf! Je kan je favoriete activiteiten opslaan op je verlanglijstje. Ontdek hier alle gegidste wandelingen, klik op een wandeling die je wil opslaan en voeg deze toe aan je verlanglijstje door op het hartje te klikken. Je kan je volledige verlanglijst bovenaan terugvinden onder ‘Favorieten’.

Wat moet ik doen als ik problemen heb bij het inloggen?

Controleer je gebruikersnaam en wachtwoord. Als je een typefout maakt in je gebruikersnaam of wachtwoord, krijg je de foutmelding ‘E-mailadres of wachtwoord is ongeldig’. Je kan steeds een nieuw wachtwoord aanvragen door op ‘Wachtwoord vergeten’ te klikken. Je ontvangt dan per e-mail een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Hulp nodig? Onze helpdesk staat 24/7 voor je klaar.

Hoe herstel ik een vergeten wachtwoord?

Wachtwoord vergeten? Het overkomt ons allemaal wel eens. Gelukkig kan je je wachtwoord eenvoudig herstellen. Klik bovenaan op ‘Inloggen’ en vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten’. Geef daarna de gebruikersnaam of het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd bij Experience Antwerp. Je ontvangt per e-mail een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Waarom ontvang ik geen e-mails van Experience Antwerp?

Misschien heb je tijdens het bestellen een verkeerd of oud e-mailadres opgegeven. Kijk zeker ook eens in je spamfolder. Kan je ook daar geen e-mails van Experience Antwerp terugvinden? Gelieve dan contact op te nemen met de helpdesk.

Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?

Je kan je hier inschrijven op de nieuwsbrief.

Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?

Je kan je hier uitschrijven op de nieuwsbrief.

Rondleiding/activiteit reserveren

Hoe reserveer ik voor een gegidste rondleiding, wandeling of activiteit?
Hoe vind ik een activiteit op maat?

Ontdek hier het volledige aanbod, selecteer het type activiteit dat je wil boeken en gebruik de filters om je zoekopdracht te verfijnen. Kies de gewenste rondleiding/wandeling en stel je bezoek samen op maat van jouw wensen. Plaats de gewenste activiteit(en) in je winkelmandje, boek je tickets en beleef de stad van dichtbij!

Hoe reserveer ik een rondleiding?

Experience Antwerp is een betrouwbare en intuïtieve one-stop-shop met een breed aanbod aan toeristische activiteiten. Ontdek hier het volledige aanbod, kies de gewenste rondleiding/wandeling en stel je bezoek samen op maat van je wensen. Plaats de gewenste activiteit(en) in je winkelmandje, boek je tickets en beleef de stad van dichtbij.

Hoeveel kost een rondleiding?

De totaalprijs is afhankelijk van het gekozen product. Hou er rekening mee dat de toegangstickets voor musea en kerken niet inbegrepen zijn in de prijs van de rondleiding.

Wanneer reserveer ik een rondleiding?

Experience Antwerp biedt een groot aantal rondleidingen aan. Ontdek het volledige aanbod hier. Ook al hebben we een grote gidsenpoule, we raden je aan om enkele weken voor jouw bezoek de boeking te doen om je te verzekeren van je gewenste bezoekdatum en startuur. Breng je tijdens je rondleiding ook een bezoek aan een museum of een andere locatie waarvoor een toegangsticket nodig is, vergeet dan niet om hiervoor tickets te reserveren via onze website, het museum of de locatie zelf (website of loket).

In welke talen wordt een gegidste wandeling aangeboden?

Je vindt de beschikbare talen per aanbod terug op de productpagina’s. Deze bestaan meestal uit: Nederlands, Frans, Engels en Duits. Bepaalde rondleidingen worden ook aangeboden in ’t Spaans, Italiaans, Russisch en Lingala. Ben je op zoek naar een andere taal? Contacteer ons via het contactformulier en wij kijken wat er mogelijk is.

Waar vind ik mijn ticket(s)?

Onmiddellijk na je bevestigde aankoop, ontvang je van ons een e-mail met de tickets in bijlage (pdf). Heb je geen ticket(s) ontvangen of ben je ze verloren? Neem contact op met de helpdesk.

Ik heb mijn smartphone altijd op zak. Moet ik mijn ticket(s) afdrukken?

Nee, je hoeft je ticket(s) niet af te drukken. Bewaar de e-mail met je e-ticket(s) zodat je deze kan raadplegen via je smartphone. Zo heb je ze altijd bij de hand.

Wat als ik geen bevestigingsmail heb ontvangen?

Misschien heb je tijdens het bestelproces een verkeerd of oud e-mailadres opgegeven. Kijk zeker ook eens in je spamfolder. Kan je de bevestigingsmail ook daar niet terugvinden? Neem contact op met de helpdesk.

Kan ik mijn reservatie wijzigen?

Het wijzigen van een geboekte reservatie is niet mogelijk. We verwijzen je hiervoor graag door naar de Algemene Voorwaarden. Heb je een vraag, gelieve ons te contacteren via het contactformulier.

Kan ik als individu deelnemen aan een groepswandeling?

Voor een aantal museumrondleidingen kan u als individu aansluiten bij een groep. Ons aanbod vindt u op volgende overzichtspagina. Ook voor andere activiteiten hebben we een aanbod voor individuën op volgende overzichtspagina.
Kom regelmatig terug naar onze website want we voegen regelmatig nieuwe data of rondleidingen toe.
Soms wordt gevraagd een kwartier voor aanvang aanwezig te zijn, dus lees aandachtig de richtlijnen op de betreffende pagina.

Betalen

Wat zijn de betaalwijzen bij Experience Antwerp?

Je kan enkel elektronisch betalen. We bieden de meest gebruikte betaalmethoden aan. Bancontact/Maestro, Visa, Mastercard …

Tijdens het bestelproces gaf ik de nodige gegevens in voor het ontvangen van een factuur. Kan ik een kopie ontvangen?

Het aanvragen van een factuur kan enkel tijdens het boekingsproces en er zijn een aantal voorwaarden aan gekoppeld. Je leest hier alles over onder artikel 4 van de Algemene Voorwaarden. Na de bevestiging van de boeking kan er geen factuur meer aangevraagd worden.

Facturen worden enkel opgemaakt voor bedrijven (btw-plichtig) en scholen. Facturen worden opgesteld nadat de activiteit heeft plaatsgevonden. Wens je een kopie? Gelieve ons te contacteren via het contactformulier.

Indien Experience Antwerp louter als tussenpersoon optreedt in naam van de aanbieder kan Experience Antwerp enkel een betalingsbewijs verstrekken (geen factuur).

Kan ik een factuur ontvangen voor mijn aankoop?

Het aanvragen van een factuur kan enkel tijdens het boekingsproces en er zijn een aantal voorwaarden aan gekoppeld. Je leest hier alles over onder artikel 4 van de Algemene Voorwaarden. Na de bevestiging van de boeking kan er geen factuur meer aangevraagd worden.

Facturen worden enkel opgemaakt voor bedrijven (btw-plichtig) en scholen. Facturen worden opgesteld nadat de activiteit heeft plaatsgevonden en indien er een btw- of ondernemingsnummer is ingegeven tijdens het bestelproces.

Indien Experience Antwerp louter als tussenpersoon optreedt in naam van de aanbieder kan Experience Antwerp enkel een betalingsbewijs verstrekken (geen btw-factuur).

Kan ik als minderjarige een ticket aankopen?

Ja, indien je minstens 16 jaar bent op de datum van de aankoop. Bij de aankoop van een product of dienst ben je je bewust van het feit dat je in ruil voor het product of dienst een betaling moet uitvoeren. De aankoop van het product of de dienst is dan ook rechtsgeldig en we houden het recht om de terugbetaling te weigeren. Ben je geen 16 jaar op de datum van de aankoop? Vraag je ouders of een persoon die minstens 16 jaar is de aankoop te doen.

Ik ben leerkracht en boek voor mijn school. Kan ik op een alternatieve manier betalen?

Nadat je een boeking online hebt betaald, ontvang je steeds een e-mail met een overzicht van je boeking. Deze kan je gebruiken om het betaalde bedrag van je secretariaat/directie terug te vorderen. Als je toch een factuur wenst, kan je dat in het bestelproces aanduiden. Vergeet niet het btw- of ondernemingsnummer van de school in te geven (vraag het nummer bij je secretariaat/directie).

Indien je een boeking plaatst in naam van een school en toch een andere betaalmethode verkiest, neem je contact op via het contactformulier. Vraag alvast het btw- of ondernemingsnummer aan je secretariaat/directie.

Om te weten hoe je op een correcte manier een boeking maakt in naam van een school, raadpleeg je onze handige gids.

Annuleren

Hoe kan ik een reservatie annuleren?

Aangekochte toegangstickets of tickets voor activiteiten worden niet terugbetaald eens het bestelproces is afgerond en de tickets zijn verstuurd.

Aan een annulering van een gidsenwandeling in een museum of rondleiding van de Antwerpse Stadsgidsen zijn een aantal voorwaarden en kosten gekoppeld. We verwijzen je hiervoor graag door naar artikel 5 van de Algemene Voorwaarden. Wens je een reservatie te annuleren? Gelieve ons te contacteren via het contactformulier.

Tot wanneer kan ik een gegidste wandeling annuleren?

Annulering van een gidsenwandeling in een museum of een rondleiding van de Antwerpse Stadsgidsen is mogelijk tot 7 kalenderdagen voor de datum waarop de activiteit plaatsvindt. Hieraan zijn een aantal voorwaarden en kosten gekoppeld. We verwijzen je hiervoor graag door naar artikel 5 van de Algemene Voorwaarden. Wens je een reservatie te annuleren? Gelieve ons te contacteren via het contactformulier.

Wat is het annuleringsbeleid?

Annulering van een gidsenwandeling in een museum of een rondleiding van de Antwerpse Stadsgidsen is mogelijk tot 7 kalenderdagen voor de datum waarop de activiteit plaatsvindt. Hieraan zijn een aantal voorwaarden en kosten gekoppeld. We verwijzen je hiervoor graag door naar artikel 5 van de Algemene Voorwaarden. Wens je een reservatie te annuleren? Gelieve ons te contacteren via het contactformulier.

Mobiliteit

Hoe verplaats ik mij naar en binnen Antwerpen?

Ben je op zoek naar de beste manier om je te verplaatsen naar of in Antwerpen? Dat kan op allerlei manieren, zoals met de fiets, het openbaar vervoer en zelfs per boot. Plan je route via www.slimnaarantwerpen.be en laat je niet verrassen.

Opgelet voor het parkeerbeleid in het centrum van Antwerpen!

Waar kan ik mijn auto parkeren in Antwerpen?

Antwerpen is een bruisende stad met heel wat bewoners en bezoekers. En daarvoor zijn dus ook veel parkeerplaatsen nodig. Vanaf 1 augustus 2023 gelden in Antwerpen nieuwe parkeerregels: in het historisch centrum mogen enkel bewoners met een parkeervergunning parkeren. Buiten deze zone geldt betalend parkeren. Als je plant om enkele uren in de stad te blijven, is het interessanter om te parkeren op een gratis P+R aan de stadsrand of te kiezen voor een van de publieke betaalparkings.

In en rond Antwerpen zijn er momenteel 9 P+R’s waar je gratis je auto kan parkeren. Hier heb je met de tram, bus of fiets een snelle verbinding met het stadscentrum. Een overzicht van alle P+R’s en aansluitingen naar het stadscentrum vind je hier.

Trek je er graag een dagje op uit en wil je met de auto naar het Antwerpse stadscentrum? Parkeer dan in een van de vele publieke parkings. Dat is doorgaans goedkoper dan parkeren op straat. Een overzicht van alle betaalparkings per wijk vind je hier.

In de Antwerpse binnenstad en een deel van Linkeroever geldt een lage-emissiezone. Plan je een bezoek aan Antwerpen met de auto, controleer dan hier of je de lage-emissiezone binnen mag. En gebruik de routeplanner om je bezoek aan Antwerpen voor te bereiden. Je krijgt een duidelijk overzicht van de verschillende routes, combinaties van vervoersmodi en tijdsindicaties om je bestemming vlot te bereiken.